20.5.12

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ


Δημιουργικό – διαπολιτισμικό εργαστήρι για παιδιά
«Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι»

   Η σημερινή δραστηριότητα των φοιτητών του πανεπιστημίου Θεσσαλίας πραγματώνεται πάνω στις αρχές και τους σκοπούς της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και του σεβασμού στη  διαφορετικότητα. Ως φοιτητές που κινούνται στο χώρο της εκπαίδευσης θεωρούμε πως το σύγχρονο σχολείο θα πρέπει να αποτελεί ένα χώρο έκφρασης και δημιουργικότητας που να αξιοποιεί τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή να στέκεται με σεβασμό στις ατομικές ανάγκες του και να αποτελεί το μέσο για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
    Εξαιτίας των στερεοτύπων, του εθνοκεντρισμού, και των προκαταλήψεων, που εμφανίζονται σε μεγάλα κομμάτια της κοινωνίας, διάφορες ομάδες πληθυσμού, υφίστανται διακρίσεις, περιθωριοποιούνται και βιώνουν τον αποκλεισμό.
   Ένας από τους στόχους της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης είναι να διδάσκει τον σεβασμό των άλλων πολιτισμών και των εκπροσώπων τους. Ωστόσο πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι η διαφορετική καταγωγή είναι μία μόνο μορφή διαφορετικότητας και ο σκοπός της παιδαγωγικής επιστήμης όπως διαμορφώνεται σήμερα είναι να διδάσκει την αποδοχή της διαφορετικότητας σε όλες τις μορφές της. Μορφές διαφορετικότητας που μπορεί να υφίστανται «διακρίσεις» από την πλειοψηφία είναι, για παράδειγμα, η οικονομική ή κοινωνική κατάσταση, η οικογενειακή κατάσταση, η αναπηρία, ακόμα και η εμφάνιση.
   Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αγωνίζονται για ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο, που πρέπει να δίνει μορφωτικά αγαθά σε όλα τα παιδιά, χωρίς τεχνητούς αποκλεισμούς, να μην τα κατηγοριοποιεί, να αποδέχεται τη διαφορετικότητα τους –είτε αυτή είναι λόγω καταγωγής είτε λόγω φύλου είτε λόγω άλλων ιδιαιτεροτήτων, να διδάσκει αξίες  όπως η αλληλεγγύη, ο σεβασμός και η αποδοχή του άλλου, όποιος κι αν είναι.
   Εξάλλου ας μην ξεχνάμε πως γνωρίζοντας το διαφορετικό ερχόμαστε πιο κοντά στον εαυτό μας και εν ολίγοις ολοκληρωνόμαστε.    
   Οι στόχοι μας ως εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι:
·         Ούτε ένα παιδί εκτός σχολείου.
·         Ο σεβασμός στην ιδιαιτερότητα του κάθε παιδιού.
·         Η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης, του αυτοσεβασμού, της επικοινωνίας, της συνεργασίας,
·         Η ανάπτυξη ισότιμων διαπροσωπικών σχέσεων.
·         Η διαχείριση των συναισθημάτων, της αποτυχίας και της επιτυχίας των παιδιών.

   
Η ΑΡΜΟΝΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
                    


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου